To, že žijeme ve světě inovací, dnes a denně dokazují nejrůznější vynálezy, nad kterými rozum stojí. Většina lidí se zaměřuje na nejrůznější novinky v světě aplikací, které narůstají opravdu každým dnem. Existuje nespočet aplikací, které by nám podle všeho mělo pomoct s každodenním životem. Lidé chtějí zkrátka vědět, který zub podle aplikace o zubech je při čištění špatný. Chtějí tak předcházet drahým zubařským zákrokům, které jsou opravdu drahé. Díky aplikaci, která však vždy dopředu řekne, že se něco na daném zubu děje, to pak nebude taková pálka, jaká by to mohla být později.
Nicméně takových banálních a neuvěřitelných aplikací je dnes už opravdu mnoho. Stačí jenom zapátrat v telefonu nebo na internetu a objeví se opravdu hotová kvanta takových aplikací. Kde se však také dočkáváme řádných pokroků, tak to je ve světě technologií a konkrétně u jízdní dopravy. Přece jenom máme hromadu druhů městské hromadné dopravy či dopravy obecně a stále je v této oblasti co zdokonalovat.
S jedním takovým zdokonalením přišli právě u vlaků. Nejrychlejší evropský rychlovlak TGV by se totiž měl zbavit strojvůdců, které nahradí roboti, tedy bude se jezdit bez řidičů.
Kdy se tato inovace plánuje zavést?
S touto novinkou přišly vlaky TGV na začátku letošního roku a hned i prohlásily, že se s touto inovací může počítat od roku 2022. V Evropě se tak těmito vlaky budete dopravovat na odpovědnost strojů. Nejedná se však třeba o to, že se kilometry za hodinu, jimiž vlaky běžně jezdí, zmenší. Stroje opravdu stoprocentně nahradí strojvedoucí a budou řídit vlaky, které vážně denně jedou s lidmi rychlostí až tři sta kilometrů v hodině.
Tento scénář byl představen vedení a byl opravdu schválen. Dokonce se spekuluje nad tím, že vlaky pomocí robotů budou dosahovat nejen zmiňovaných tři sta kilometrů za hodinu, ale dokonce i tři sta dvaceti. Nejdříve se bude jednat o automatizování na trati mezi Paříží a Lyonem. Tato trať byla vybrána proto, že byla první, kde byly začátkem osmdesátých let zavedeny první evropské rychlovlaky.