Začínáte podnikat a potřebujete získat nové zákazníky? Váš rozpočet je omezen na minimum? Nezoufejte i tak můžete vyrobit vhodnou reklamu, která vám přitáhne nové klienty.
Buďte vidět
Internet je základním kamenem, kde byste měli být vidět. Zadejte své nabídky do nejrůznějších databází a vyhledávačů. Jedním z těch nejoblíbenějších jsou firmy.cz, kde je základní varianta zadání zdarma. Jistě naleznete spoustu dalších.
Základem vašeho podnikání by měli být alespoň jednoduché webové stránky. I naprostý laik si může dnes vyrobit jednoduché stránky, kde můžete dát vědět nejen o sobě, ale také o svých produktech a službách. Jedním z poskytovatelů stránek je na příklad Webnode. Už za pár minut můžete mít vlastní stránky.
Co na stránky umístit?
- Co nabízíte – jakou službu, produkt apod.
- Kontakt na sebe – telefon, email, adresu a provozní dobu
- Ukázku produktů nebo případně již hotové projekty.
Základem je také vlastní webová doména. Předpřipravené stránky Vám nabídnou možnost jejího předplacení na určitou dobu. Doporučujeme zvolit spíše delší období, vyjde Vás potom levněji. Volte co možná nejjednodušší doménu, což nemusí být nejjednodušší, jelikož většina jednoslovných názvů bude obsazená. Ideální je, aby název domény měl smysl. Může se jedna i o zkratku.
Dobrá volba www.kadernictvijana.cz
Špatná volba www.kaderjana88.cz
Zvolte také vhodnou koncovku. Nejoblíbenější a nejlépe zapamatovatelnou je .cz, naopak méně vyhledávanou může být .eu, .info anebo pro Českou republiku netypické .com. Nezapomeňte také zadat svoji webovou stránku do webových vyhledávačů.
Největší boom Facebooku je sice za námi, ale stále jej používá dost lidí. Buďte vidět i zde a vytvořte si vlastní stránky. Jednotlivé příspěvky upozorňující na vaši nabídku, lze snadno za poměrně nízké finance propagovat. Nabídku můžete navíc zacílit na konkrétní lokalitu, ženy či muže a vhodný věk.
Nejlepší reklamou je spokojený klient
Spokojení lidé málokdy pošlou informaci dál, avšak pokud některého klienta neuspokojíte či naštvete, můžete počítat s velmi rychle rozšířenou negativní reklamou. Oslovujte tedy své klienty, zda jsou spokojeni s produktem či službou spokojeni. A velmi obezřetně řešte případné reklamace.
Na začátku je dobré rozšířit informaci o vašich službách po svých známých. Požádejte je, ať o Vás informaci rozšíří a doporučí k Vám svoje další známé. Pokud se zaměřujete na určitou lokalitu, zkuste si dát reklamu i do místního zpravodaje.
I reklama s malým rozpočtem může mít velký úspěch. Zvolte rozvážně typ reklamy nejvhodnější pro vás a především buďte vidět.