Firmy by si měly na hodnocení zakládat. Ovlivňuje totiž jejich zisky

Čtete reference na internetu? Zajímá vás hodnocení firem nebo firemní zkušenosti? Jsou pro vás recenze od uživatelů důležité? Tímto se zabýval nedávný průzkum, který zjistil, že lidé opravdu dávají na uživatelské reference na internetu. Ať už se týkají konkrétních služeb, elektroniky nebo firmy jako takové, vždycky hrají při jeho rozhodování prim. Právě to by si měly firmy uvědomit a měly by si na nich zakládat. 

Většina společností nad uživatelskými recenzemi jenom mávne rukou v domnění, že stejně polovina z nich je jenom jedna velká lež. Jenže ať už je tvrzení uživatele pravdivé nebo nikoli, hraje opravdu velkou roli při rozhodování, jestli s vámi klient bude nebo nebude spolupracovat. 

Je to jednoduchá rovnice

V praxi v současné době platí, že čím více pozitivních recenzí jako firma získáte, tím větší je pravděpodobnost, že zaujmete potencionálního klienta. Čím více kladných hodnocení budete mít, tím se zvyšuje pravděpodobnost toho, že u vás klient nakoupí nebo že využije vaše služby. Je to jednoduchá rovnice, která ostatně byla ověřená v praxi. 

Konkrétně se ověřovala v hotelovém průmyslu, kdy se zjistilo, že hotel s dostatečným množstvím hvězdiček je daleko využívanější, oblíbenější a obsazenější než ten, který se velkým množstvím hvězdiček zrovna nepyšní. 

Samozřejmě hodnocení firem nemá vliv jenom na hotelnictví, ale také na řadu dalších podniků. Nikdo se nepůjde najíst do restaurace, která není dobře hodnocená, stejně jako nikdo nevyužije kadeřnické služby v salonu, které jsou jenom haněny. 

Popularita uživatelských recenzí dnes nezná mezí

Jak již bylo zmíněno, uživatelské recenze dnes hrají hlavní roli při rozhodování, jestli si člověk něco koupí nebo nikoli, jestli využije konkrétních služeb nebo nikoli. Je však třeba konstatovat, že popularita uživatelských recenzí má také i svou odvrácenou tvář. Na internetu totiž začínají přibývat recenze, které jsou falešné. Většinou putují od anonymních jedinců, kteří se ukrývají za profilovou fotkou koťátka a jejich jméno pomalu ani nedává smysl.