Zájem o rozvoz jídla s příchodem koronaviru prudce vzrostl. A i když se očekávalo, že po otevření restaurací a kaváren zájem utichne, nestalo se tak. I nadále docházelo a dochází k rozkvětu tohoto odvětví a i nadále se v tomto světě vedou nelítostné bitvy mezi jednotlivými společnostmi. Bleskové doručování potravin je zkrátka byznys a na český trh míří jedna společnost za druhou.
Rychlost rozhoduje
Množství dovážkových služeb se v České republice rapidně rozvíjí. Zatímco na samotném začátku zde bylo pouze DámeJídlo, nyní se nabídka rozrůstá i o Wolt, Bolt a další firmy. Rozhodujícím kritériem pro většinu zákazníků je rychlost, s jakou se jídlo má doručit. Proto se společnosti snaží ani minutu nezahálet a tuto stránku neustále zdokonalovat.
Vrásky na čele dělá aktuálně nová služba Bolt Market, která se rozhodla zamířit vůbec poprvé do Česka. Slibuje, že nákup od nákupu online po vyzvednutí u dveří zákazníka dokáže učinit pod patnáct minut. Jestli dostojí svým závazkům a zvládne s takovou rychlostí potraviny doručovat, to je nyní pouze otázkou.
Odpověď zjistíme v následujících měsících, kdy se má služba řádně zprovoznit. Vedle Česka začne služba působit také v dalších osmi státech Evropy a ona rychlost má být tím hlavním rozdílem mezi ní a její konkurencí.
Je možné vše stihnout do patnácti minut?
Rychlost, s jakou chce Bolt Market doručovat potraviny nebo zboží je pro mnohé až úsměvná. Je však otázkou, jestli toho opravdu lze dosáhnout či nikoliv. Aby společnost něco takového splnila, musí využívat takzvané Dark Story. To jsou obchody, kam obyčejní zákazníci z ulice zkrátka nechodí. Zde nakupují pouze kurýři. Aby však mohli tento typ obchodů využívat, musí být jejich četnost vysoká.
Bolt také spoléhá na své dlouholeté zkušenosti z oblasti rozvozu jídla. A také parametry aplikace Bolt Food, které jsou poměrně široké.