Chcete začít podnikat, nebo už několik let podnikáte, a chtěli byste o svém produktu či službě dát vědět? Existuje řada možností, které jsou i zdarma a bez závazků.
Pokud si nechcete pořizovat vlastní webovou stránku, můžete si klidně základní informace o svých službách či produktech odprezentovat i na bezplatné Facebookové stránce. Výhodou Facebooku kromě bezplatného založení je široké publikum, možnost prezentace v různých tematických skupinách i možnost komunikovat s klienty pomocí zpráv či živě v chatu. Vkládat na Facebook můžete fotky, texty, videa i dokumenty, pokud bude potřeba.
Do budoucna navíc můžete na Facebooku využít i placené inzerce, pokud se rozhodnete, že chcete do vlastní propagace investovat. Můžete propagovat buď konkrétní příspěvky, nebo tvořit i profi sady reklam pro vybrané produkty či služby.
Jestliže je váš produkt vizuálně poutavý, skvělou volbou je i instagramový účet, který skvěle funguje zejména v oblasti kosmetiky, gastronomie či produktů pro děti, ale i jiných. Stačí vám jen umět tvořit vizuálně zajímavý obsah.
Blog
Pokud máte co sdělit, a baví vás psaní, vsaďte na blog. Vytvořit si ho můžete na bezplatné webové stránce, na Facebookové stránce, na LinkedInu, a podobně.
Městská a lokální média a databáze
Většina měst eviduje vlastní seznamy místních podnikatelů, které dobrovolně prezentuje také na svých webových stránkách, případně i sociálních sítích. Prověřte si, jak je tomu ve vaší obci, a zda byste mohli být na takový seznam přidáni. Výjimkou nebývají ani obcí organizovaná setkání místních podnikatelů, která by vám ve vašem městě mohla pomoci se zviditelnit a případně i získat kontakty.
Online katalogy
Na webu najdete řadu online katalogů a databází, do kterých se můžete sami a zdarma registrovat a odprezentovat zde nabídku svých služeb či produktů.
Články a prezentace v médiích
Pokud tomu odpovídá vaše oblast podnikání, můžete se pokusit prezentovat své názory, rady či postřehy v online i tištěných médiích odpovídajícího zaměření a zpropagovat tak své jméno či značku.
Influenceři a barterové spolupráce
Máte-li k dispozici produkt vhodný pro influence marketing, můžete začít spolupráci s influencery, kteří jsou mnohdy ochotní váš produkt propagovat i pouze výměnou za daný produkt. Podobně finančně nenáročná je pak barterová spolupráce, kdy vyměníte svůj produkt či služby za jiný produkt či služby bez finančního plnění.